lördag 10 juli 1999

1999-07-10

Idag var jag, Bunken( som även går under arbetsnamnet sur-buk, anledning får ni räkna ut själva), Larry samt lame Jejk ute och trollade i Helgasjön, vi höll oss i farleden ända upp till Kronoberg där vi tog en genväg under Hissöbron, sen fortsatte vi mot Evedal och i höjd med blinkfyren fick jag ett hugg på min makrillfärgade rapala magnum. Jag drämde in med några feta mothugg och när jag sen började veva in så tyckte jag till en början att det var ett kanske ordentlig motstånd men när han kom upp till båten så såg vi att det var en liten 2,5 kilos gädda, så jag ristade av a´n. När vi en stund senare hade varit uppe i Evedalskiosken och inhandlat diverse förnödenheter så åkte vi och badade vid en ö där vi tuffa som vi är ägnade 3 timmar åt att guppa runt i vattnet med flytväst på och dricka bira. sen trollade vi hem , i höjd med Bocksholmen fick jag ytterligare ett hugg på samma vobbler men kände direkt att det var ett liten gynnare och mycket riktig kom där upp en 1,5 kilos gädda. Efter ytterligare 5 min så fick jag en lika dan inne i Slättösundet...

//Kalle

Inga kommentarer: